BluePink BluePink
XHost
Oferim servicii de instalare, configurare si monitorizare servere linux (router, firewall, dns, web, email, baze de date, aplicatii, server de backup, domain controller, share de retea) de la 50 eur / instalare. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.
  HOME | HANDICAPURI | TIPURI DE INTELIGENTA | ARTICOLE | GRAFICE | ANEXE | ECHIPA







Cunosteti conceptul de supradotare?
  
Recomandarea 1248/1994 privind educarea copiilor supradotati


1. Adunarea reafirma educatia ca un drept uman fundamental, si considera ca ar trebui, pe cat posibil, sa fie potrivit fiecarui individ.
2. In privinta scopurilor practice, sistemul educational trebuie modificat astfel incat sa asigure educatia potrivita pentru majoritatea copiilor, dar vor fi intotdeauna copii cu nevoi speciale, pentru care trebuie facute aranjamente speciale. Un astfel de grup este cel al copiilor supradotati.
3. Copiii supradotati ar trebui sa beneficieze de conditii de educatie potrivite, care sa le permita sa isi dezvolte abilitatile, pentru propriul lor beneficiu si pentru beneficiul societatii ca intreg. Nicio tara nu isi poate permite sa iroseasca talente si a nu identifica la timp potentialul intelectual sau orice alt tip de potential, ar fi o risipa de resurse umane. Pentru atingerea acestui scop sunt necesare instrumente potrivite.
4. Prevederea unei educatii speciale nu ar trebui insa sa privilegieze in niciun fel un grup de copii in detrimentul altora.
5. Prin urmare, Adunarea recomanda Comitetului de Ministere sa ceara autoritatilor statelor semnatare ale Conventiei Culturale Europene sa ia in considerare in sistemele lor de educatie urmatoarele:
I. legislatia ar trebui sa recunoasca si sa respecte diferentele dintre indivizi; copiii supradotati, precum si alte categorii, au nevoie de conditii educationale potrivite pentru a isi dezvolta la maximum potentialul;
II. cercetarea de baza in campuri precum “supradotarea” si “talentul” si cercetarea aplicata, precum imbunatatirea procedurilor de identificare, ar trebui dezvoltate in paralel; cercetarea privind “mecanismele de succes” ar putea ajuta la diminuarea esecului scolar;
III. intre timp, programele de pregatire pentru profesori trebuie sa includa strategii pentru identificarea copiilor cu abilitati inalte sau cu un talent special; informatii privind copiii supradotat ar trebui sa fie disponibile pentru toti cei care lucreaza cu copiii (cadre didactice, parinti, doctori, lucratori sociali, ministri ai educatiei, etc.);
IV. prevederea pentru copiii cu abilitati inalte intr-un anume domeniu, ar trebui organizati in concordanta cu normele sistemului educativ obisnuit, incepand cu educatia pre-scolara; un curriculum flexibil, mai multe sanse de mobilitate, materiale suplimentare bogate, ajutor audio-vizual si stil de predat bazat pe proiecte sunt modalitati si tehnici de a imbunatati dezvoltarea tuturor copiilor, supradotati sau nu, si de a face posibila identificarea nevoilor speciale cat mai devreme posibil;
V. sistemul educational obisnuit ar trebui transformat intr-unul suficient de flexibil pentru a permite ca nevoile copiilor cu abilitati inalte sau ale elevilor talentati sa fie cunoscute;
VI. orice prevedere privind copiii supradotati sau elevii talentati trebuie administrata cu discretie, pentru a evita pericolul inerent de etichetare, cu toate consecintele sale nedorite.
6. Exista nevoia de a clarifica notiunea de “supradotare” printr-o definitie acceptata si inteleasa in diferite limbi. Prin urmare, Adunarea recomanda Comitetului de Ministere sa ia in considerare organizarea unui comitet ad hoc cu acest scop, comitet din care sa faca parte psihologi, sociologi, si experti in educatie.
*Adunare constituita la 7 octombrie 1994 ( a 31-a sedinta) (vezi Documentul 7140, raport al Comitetului de Cultura si Educatie, Observator: Mr. Hdjidemetriou)
Text adoptat de Adunare la 7 octombrie 1994 ( a 31-a sedinta).
DOWNLOAD