bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online Pe HaiSaRadem.ro vei gasi bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online. Nu ne crede pe cuvant, intra pe HaiSaRadem.ro ca sa te convingi.
  HOME | HANDICAPURI | TIPURI DE INTELIGENTA | ARTICOLE | GRAFICE | ANEXE | ECHIPA







Cunosteti conceptul de supradotare?
  
VIZIOANREA TV


Cercetarile facute de-a lungul anilor au demonstrat ca functiile pe care le coordoneaza cele doua emisfere cerebrale in cadrul actelor cognitive sunt complet diferite. Emisfera dreapta guverneaza procesele ce presupun percepere globala si simultana, imaginatia, emotiile, culorile etc. Emisfera stanga se ocupa de procesele liniare.Ea mediteaza gandirea logica, deductiva.
Emisfera stanga a creierului, a carei activitate este inhibata cand privim la televizor, nu se dezvolta normal,ceea ce va face ca tinerii acestia sa fie deficienti in ceea ce priveste gandirea logica si analitica, in vorbire, in construirea frazei, in scris si citit-procese desfasurate in ariile acestei emisfere. Cele mai grave sunt insa consecintele pe care televiziunea si jocurile pe calculator le au asupra functionarii partii din fata a creierului-cortexul prefrontal-care il deosebeste pe om de animal. Prin franarea dezvoltarii si chiar prin franarea produsa de televiziune si calculator acestei zone esentiale in dezvoltarea proceselor de constiinta, a proceselor mentale superioare, vizonarea afecteaza capacitatea de concentrare a atentiei, slabeste motivatia si favorizeaza comportamentele instinctive-bulimia, agresivitatea si impulsiunile sexuale.
Dupa Albert Shanker, presedinte a Federatiei Americane a Profesorilor, doar 20% dintre tinerii de 20 de ani pot scrie in mod correct o cerere de angajare, doar 4% inteleg o monstra de program de autobuze si doar 12% pot aranja 6 fractii comune in ordinea marimii. Doar 20-25% dintre actualii elevi, arata dr.Shanker, pot invata efectiv prin metodele traditionale de predare.
Asadar, in cazul in care copii isi schimba modul de folosire a creierului, sinapsele corticale se rearanjeaza corespunzator. Cu cat sunt folosite mai mult anumite forme de raspuns ( la o anumita activitate ce dureaza o mare parte a zilei), cu atat creierul va fi mai putin flexibil pentru a raspunde in alte moduri, ramanand astfel nedezvoltate structurile neuronale ce corespund altor tipuri de activitate. Daca un copil aloca o parte semnificativa din timpul fiecarei zile pentru o anumita activitate, afirma J. Healy, atunci se vor construi conexiunile pentru acest tip de activitate, insa configurarea altor conexiuni va fi dezavantajata.
Studiile realizate de ei demonstreaza ca suprastimularea sistelemlor non-verbale ale emisferei drepte, prin vizionare excesiva, chiar si la copiii inzestrati, poate duce la o vatamare a cailor neuronale esentiale dezvoltarii vorbirii, scrisului si gandirii critice (ariile emisferei stangi), daca aceastea nu sunt deplin dezvoltate. (Healy 1990)