bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online Pe HaiSaRadem.ro vei gasi bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online. Nu ne crede pe cuvant, intra pe HaiSaRadem.ro ca sa te convingi.
  HOME | HANDICAPURI | TIPURI DE INTELIGENTA | ARTICOLE | GRAFICE | ANEXE | ECHIPA







Cunosteti conceptul de supradotare?
  
Copiii surdo-muti


In conformitate cu Conventia pentru Drepturile Copilului si apeland la pricipiul nondiscriminarii ,drepturile copiilor trebuie respectate indiferent de rasa,culoare,sex,limba,religie,opinie politica sau alta opinie a copilului sau a parintilor sau reprezentantilor sai legali ,indiferent de originea lor nationala ,etnica sau sociala,de situatia lor materiala,de nasterea lor sau de alta situatie. Se lanseaza astefel promovarea elaborarii unor strategii ,un “mod de viata” care inseamna “a trai impreuna”,” a accepta” sau a-i (re)primi printre noi pe cei care ni se par foarte diferiti,”ciudati” sau “bizari”. Avand in vedere rolul deosebit pe care il are anlizatorul auditiv in dezvoltarea si evolutia psihica a individului,prin facilitarea comunicarii verbale si insusirea experientei socioumane,orice deteriorare modifica activitatea si relatiile individului cu lumea inconjuratoare.Atunci cand deficienta de auz se manifesta de la nastere sau cand apare la varstele timpurii ,ea provoaca neputinta insusirii limbajului(mutenia),iar cand degradarea auzului se produce dupa achizitia acestuia are loc un proces de involutie a vorbirii ,cu repercusiuni pe toate palierele activitatii psihice .Prin metode psihopedagogice speciale se pot exercita ,insa,actiuni de formare a comunicarii verbale sau de dezvoltare a limbajului si de stimulare a celorlalte functii psihice. In deficienta de auz exista anumite forme sau grade, de la o degradare partiala la una totala.Astfel pierderea auzului intre 0-30 decibeli determina o hipoacuzie usoara,intre 30-60 decibeli ,hipoacuzie medie sau moderata ,intre 60-90 decibeli, o hipoacuzie severa (profunda),iar peste 90 de decibeli este considerata surditate sau cofoza. De retinut ca,in functie de gradul pierderii auzului ,au loc o serie de consecinte in planul psihologic,atat din punct de vedere cantitativ,cat si calitativ.Spre exemplu,surditatea din nastere impiedica insusirea comunicarii verbale si acumularea experientei ce se transmite pe aceasta cale ,ceea ce influenteaza dezvoltarea capacitatii intelectuale;in asemenea situatii persoana cu dizabilitati dispune de gandire ce se realizeaza printr-o forma speciala de limbaj.Astfel,caracteristica limbajului consta in aceea ca el se desfasoara sub forma de imagini,cu predominarea comunicarii mimico-gesticulare.Aceasta face ca ,spre deosebire de persoanele fara deficiente auditive ,gandirea surdomutului sa fie mai putin evoluata ,deoarece predomina continutul ei concret-intuitiv. Identitatea persoanelor cu surditate nu înseamna numai o identitate a persoanelor care nu aud, ci mai ales a celor care folosesc o limba comuna, cea a semnelor. Astfel, pentru ei semnele oricât de iconice ar fi nu sunt simple reprezentari ale obiectelor din jur, ci sunt simboluri, cum sunt cuvintele pentru auzitori. Fiind simboluri, acestea pot stala baza unei gândiri abstracte.S-a descoperit ca limbajele mimicogestuale sunt limbi absolut functionale,bine structurate, si cu un limbaj bogat.Între altele,limbajul mimico-gestual britanic (BSL) îndelung cercetat, a fost concretizat într-un dictionar imens BSLsi la care i-au fost trasate pe lânga vocabular, si structura si gramatica acestui limbaj.BSL, ca si celelalte limbaj mimico-gestuale, este un limbaj vizual spatial.Spatiul în care un anumit gest este manipulat are importanta în interpretarea acestuia. De exemplu acelasi gest format la nivelul fruntii are alt înteles decât cel format la nivelul barbiei. Cei 4 parametrii principali care determina semnificatia semnului (ASL –American Signed Language): 1. Figura descrisa cu mâna; 2. Orientarea palmei; 3. Locatia mâinii; 4. Miscarea; Fiecare semn depinde de acesti 4 parametrii. Modificarea unuia duce la modificarea sau anularea întelesului mesajului transmis prin acel semn.
    In Romania drepturile persoanelor cu dizabilitati sunt prevazute si promovate de legea nr.448/2006,cu completarile si modificarile ulterioare, care stabileste printre altele principiile de baza in acest domeniu cum ar fi:
  • respectarea drepturilor si libertatilor fundamentale ale omului;
  • prevenirea si combaterea discriminarii;
  • egalizarea sanselor;
  • egalitatea de tratament in ceea ce priveste incadrarea in munca si ocuparea fortei de munca;
  • solidaritatea sociala;
  • adaptarea societatii la persoana cu handicap;
  • interesul persoanei cu handicap;
  • libertatea optiunii si controlul sau decizia asupra propriei vieti,a serviciilor si formelor de suport de care beneficieaza;
  • protectie impotriva neglijarii si abuzului;
  • integrarea si incluziunea sociala a persoanelor cu handicap,cu drepturi si obligatii egale ca toti ceilalti membri ai societatii.
Autoritatile publice, furnizorii de servicii sociale, reprezentantii societatii civile, precum si persoanele fizice si juridice responsabile de aplicarea prezentei legi au obligatia sa promoveze, sa respecte si sa garanteze drepturile persoanei cu handicap, stabilite în concordanta cu prevederile Cartei Sociale Europene revizuite, adoptata la Strasbourg la 3 mai 1996, ratificata prin Legea nr. 74/1999.(legea nr.448/2006/art.4.).