Putem observa inteligenta logica/matematica in operatii ce presupun rezolvarea de probleme sau confruntarea cu o noua provocare, Acesta inteligenta este des asociata cu ceea ce numim ‘ gandire stiintifica’. Folosim acest tip de inteligenta cand recunoastem modele abstracte cum ar fi numararea din doi in dois au recunoasterea restului corect la supermarket. O folosim cand gasim legaturi sau cand observam relatiile dintre informatiile separate sau distincte. Inteligenta logica/ matematica este raspunzatoare de diferite scheme de gandire folosite in viata de zi cu zi cum ar fi :
conceperea listelor ;
stabilirea prioritatilor ;
planuri de viitor.
Lucruri care il ajuta pe acest elev
provocari;
vederea de ansamblu si obiectiva a lucrurilor(fiecare lucru la locul lui)
unitati( diviziuni) mnemonice in folosul memoriei ;
harti, scheme, grafice, pentru interpretarea datelor pas cu pas ;
ganditorul secvential foloseste provocari de genul :
‘Am o sarcina speciala pentru tine’, ‘Am o problema pentru tine’, ‘ Cum ai vrea sa rezolvi asta ?’ .
Lucruri care il inhiba pe acest elev :
dificultati in munca in conditii de dezordine si confuzie;
lipsa coerentei intre idei ;
nu are perspectiva directiei spre care se indreapta profesorul ;