Inteligenta vizuala/spatiala poate fi observata cel mai bine in imaginatia activa a copiilor implicati in activitati ca: visatul cu ochii deschisi sau imaginandu-se pe ei insisi ca fiind intr-o grozava calatorie in timp si spatiu magice. Noi dezvoltam acest tip de inteligenta atunci cand desenam imagini in care exprimam gandurile si sentimentele sau atunci cand amenajam o camera pentru a creea un anumit ambient. Folosim acest tip de inteligenta si pentru a ajunge cu succes intr-un anumit loc unde ne-am dori. Inteligenta vizuala/spatiala ne ajuta sa castigam la sah , ne permite sa transpunem o schita de pe o hartie intr-un obiect real ( de exemplu un vas facut la strung) si ne permite sa vizualizam lucruri pe care le-am modifica in vietile noastre(de exemplu pentru reusitele din viata noastra schimbam culoarea peretilor din camera noastra sau ne schimbam mobilierul).
Oameni cu o dezvoltata inteligenta vizuala si spatiala pot crea o lume plin ade imaginatie si de creativitate. Ei au capacitatea de a percepe lumea vizuala cu claritate si sunt capabili sa-si creeze propria lume .Ei sunt capabili sa distinga forma , culoarea , textura si modelul cu ‘ochii mintii’ si sa le realizeze pe acestea intr-o reprezentare concreta sub forma de arta. Acest elev este nerodul tau. El/Ea are deseori probleme cu intelesul a ceea ce citeste.
Lucruri care il ajuta pe acest elev
reprezentarea de scheme ,grafice ;
o sala de clasa bogata in imagini ;
fotografii ;
postere ;
decor mobil ;
iluminatoare ;
desene colorate pentru proiector;
colectii de ilustratii;
diafilme ;
folosirea ‘ timpului de asteptare’ ;
spuneti :Imagineaza-ti asta’.
Lucruri care il inhiba pe acest elev :
pasaje lungi de text ;
pasaje lungi de text sarace in ilustratii ;
comunicarea prin intermediul cuvintelor este greoaie;